Klantcontact Strategie
Kennis van de klant vormt de basis voor het voeren van een goede dialoog met de klant. Een dialoog die voor beide partijen profijtelijk is. Intelligenz ondersteunt uw organisatie bij het inrichten van de Customer Dialogue. De professionals van Intelligenz ontwikkelen klantprogramma’s op basis van klantkennis. Deze klantprogramma’s zorgen voor een structurele dialoog met uw klanten.
Customer Life Cycle
Centraal bij Customer Driven Marketing staat de Customer Life Cycle. De Customer Life Cycle is gebaseerd op het idee dat iedere organisatie klanten werft, ontwikkelt, kwijtraakt en weer probeert terug te winnen. Aansluitend op de Customer Life Cycle is het dan ook mogelijk klanten in te delen in de volgende segmenten:
- Prospects
- Nieuwe klanten
- Incidentele klanten
- Actieve en loyale klanten
- Passieve klanten
- Inactieve klanten
Intelligenz brengt snel in kaart hoe de Customer Life Cycle er voor uw organisatie uit ziet. In de praktijk zien we dat veel organisaties de focus leggen op het werven van nieuwe klanten, terwijl men onvoldoende aandacht besteedt aan het activeren en behouden van klanten. Intelligenz laat u zien hoe u meer rendement uit uw klantenbestand kan halen door rekening te houden met de verschillende fasen van de Customer Life Cycle waarin uw klanten zich bevinden.
Klantprogramma’s
Klantprogramma’s zijn voortdurend doorlopende Direct Marketing-programma’s die aangestuurd worden vanuit het gedrag van de klant. Klantprogramma’s kunnen bijvoorbeeld gebaseerd zijn op een bepaald product dat de klant gekocht heeft, het aantal dagen dat een klant niets heeft gekocht, het realiseren van een bepaald omzetvolume enzovoorts. Op basis van dergelijke parameters worden de klantprogramma’s getriggerd: Customer Driven Marketing waarbij de klant door zijn gedrag dus zelf de initiator is van specifieke klantprogramma’s.
De klantprogramma’s verschillen van traditionele Direct Marketing-activiteiten doordat ze voortdurend doorlopen. Waar traditionele Direct Marketing-acties vaak in grote batches tegelijk verstuurd worden, zijn klantprogramma’s kleinschaliger van opzet. De effectiviteit van deze klantprogramma’s is groter doordat u dichter op het gedrag van de klant zit en daardoor beter aansluit op zijn specifieke behoeften en wensen.
Voorbeelden van klantprogramma’s
- Welkomsprogramma
- Winbackprogramma
- Cross- en upsellprogramma
- Loyaliteitsprogramma
- Verjaardagsprogramma
- Anti-churn programma
- Member get member programma
In de contactstrategie wordt vastgelegd op welke wijze een organisatie met haar prospects en klanten communiceert. De contactstrategie bevat alle klantcontactprogramma’s die gericht zijn op het werven, activeren, ontwikkelen en behouden van klanten. In de contactstrategie worden deze klantcontactprogramma’s in samenhang met elkaar beschreven. Voor ieder klantcontactprogramma geldt dat wordt beschreven wie de doelgroep (het segment) is, welk kanaal wordt ingezet, wat de boodschap is en op basis van welke business rules het klantprogramma wordt gestart.
Ook de communicatie met uw klanten verbeteren door middel van een Klantcontact Strategie?
Meer diensten
Marketing Data Analyse
Intelligenz helpt u bij het ontsluiten van uw waardevolle klantdata. Door middel van marketing data analyse kunnen we segmentaties, profielen en voorspellende modellen ontwikkelen die u helpen bij het verbeteren van uw marktbewerking.
Dashboards
Rapportages en dashboards helpen uw organisatie om direct inzicht te krijgen in de belangrijkste marketing KPI’s. Hiermee houdt u grip op uw klantlevenscyclus.
Online Onderzoek
Middels online onderzoek bent u in staat om waardevolle klantinformatie te verzamelen. Intelligenz beschikt over een platform en de expertise om online onderzoek snel en laagdrempelig in te zetten.
Event Driven Marketing
Intelligenz is specialist in event driven marketing. Luisteren naar de klant is de basis voor een succesvolle marketing strategie. Intelligenz beschikt over de know how en tools om event driven marketing voor uw organisatie in te zetten.
Marketing Services
Intelligenz ontwerpt, ontwikkeld en beheerd marketing databases. In de marketing database verzamelen we alle voor uw organisatie relevante klantdata en zorgen er voor dat u deze middels dashboards, rapportages en analyses kunt ontsluiten.
Interim Specialisten
In een aantal situaties is het fijn om gebruik te kunnen maken van een interim oplossing. Een interim marketeer is een goede oplossing als u tijdelijk behoefte heeft aan extra capaciteit. Bijvoorbeeld bij het ontstaan van een vacature, een zwangerschapsverlof of een project dat extra ‘handjes’ vraagt.