online-onderzoek

Salesforce CRM

Online enquête

Een online enquête is een vorm van ad hoc onderzoek waarbij een online vragenlijst wordt ingezet.

Intelligenz beschikt over een platform waarmee complexe vragenlijsten kunnen worden geprogrammeerd. Hierbij zijn een groot aantal vraagtypes mogelijk. Daarnaast kan op allerlei wijze de routering van de vragen geprogrammeerd worden.

Intelligenz biedt in dit verband de volgende diensten:

  • project management,
  • opstellen vragenlijsten,
  • inrichten platform,
  • testen van vragenlijsten,
  • analyseren en rapporteren van de resultaten.

Ten behoeve van een klanttevredenheid en een lezersonderzoek hebben wij standaard vragenlijsten ontwikkeld. U kunt deze vragenlijsten als basis gebruiken bij het inrichten van uw eigen onderzoek. Dit scheelt u tijd en geld.

Neem vrijblijvend contact met ons op om de verschillende mogelijkheden voor uw organisatie te bespreken.

Online panel

Wat is het?
Een online klantenpanel is een verregaande manier om uw doelgroep te betrekken bij uw organisatie. Het geeft u de mogelijkheid om met grote regelmaat te communiceren met uw klanten. Bovendien kunt u een dialoog aangaan: doorvragen en discussiëren levert u diepgaande informatie op waarmee u uw bedrijfsvoering kan verbeteren. Een online klantenpanel is een online omgeving die is ingericht om te communiceren met uw klanten door het versturen van vragenlijsten. Speciaal geselecteerde en geïnteresseerde klanten worden uitgenodigd om uw vragen te beantwoorden en feedback te geven.

Werkwijze
INTELLIGENZ kan voor u een online klantenpanel opzetten. In overleg met u wordt een vragenlijst opgesteld en wordt bekeken welke doelgroep benaderd wordt voor het online onderzoek. Vervolgens wordt de vragenlijst naar de doelgroep verstuurd via onze online module. Na twee weken wordt het onderzoek afgesloten en zullen de conclusies van het onderzoek op een heldere manier gepresenteerd worden. Indien gewenst kan uw organisatie via een online rapportagemodule de voortgang van het onderzoek volgen. INTELLIGENZ zal het online panel volledig inrichten en beheren.

Voorbeelden
Een online klantenpanel kan betrekking hebben op een groot aantal uiteenlopende onderwerpen. Enkele voorbeelden:

  • In kaart brengen van de koopmotieven van uw klanten
  • Pre-testen van nieuwe producten of diensten
  • Testen van uw (marketing)communicatie uitingen

Online Monitor

Wat is het?
Een monitor is een online onderzoek (vragenlijst) dat regelmatig en frequent wordt herhaald. Daardoor is het ideaal om continue processen te evalueren. Door het onderzoek te ondersteunen met online toepassingen worden veel stappen in het onderzoeksproces automatisch uitgevoerd en kunt u profiteren van veel relevante informatie waarop u direct kunt reageren.

Hoe werkt het?
INTELLIGENZ een online vragenlijst opstellen en deze periodiek verzenden naar klanten waar recent klantcontact mee is geweest. Op deze wijze kan getoetst worden of de klant conform verwachting is bediend. Wanneer dit niet het geval is geweest, kan de monitor zo ingericht worden dat er direct een alertmelding verstuurd wordt naar bijvoorbeeld de Customer Service afdeling van uw organisatie. Uw organisatie heeft dan de mogelijkheid hier actie op te ondernemen.

Voorbeeldvragen
Er zijn vele toepassingen voor een online monitor mogelijk. Hieronder wordt een aantal voorbeelden genoemd:

  • Aflevermonitor: bij aflevering van een (lease)auto een vragenlijst uitsturen om de tevredenheid van de bestuurder in kaart te brengen,
  • Huurdermonitor: tevredenheid van toewijzing van huurwoning in kaart brengen,
  • Vrijwilligersmonitor: op periodieke basis de wensen en behoeften van vrijwilligers inzichtelijk maken.

Meer informatie over wat Online Onderzoek aan uw organisatie toevoegt?

Meer diensten

  • Marketing Data Analyse

    Intelligenz helpt u bij het ontsluiten van uw waardevolle klantdata. Door middel van marketing data analyse kunnen we segmentaties, profielen en voorspellende modellen ontwikkelen die u helpen bij het verbeteren van uw marktbewerking.

  • Dashboards

    Rapportages en dashboards helpen uw organisatie om direct inzicht te krijgen in de belangrijkste marketing KPI’s. Hiermee houdt u grip op uw klantlevenscyclus.

  • Web Analytics

    Veel communicatie eindigt op de website van uw organisatie. Intelligenz helpt u bij het optimaliseren van de conversie op uw website. Door gebruik te maken van web analytics verbeteren wij het rendement van uw communicatie.

  • Event Driven Marketing

    Intelligenz is specialist in event driven marketing. Luisteren naar de klant is de basis voor een succesvolle marketing strategie. Intelligenz beschikt over de know how en tools om event driven marketing voor uw organisatie in te zetten.

  • Marketing Services

    Intelligenz ontwerpt, ontwikkeld en beheerd marketing databases. In de marketing database verzamelen we alle voor uw organisatie relevante klantdata en zorgen er voor dat u deze middels dashboards, rapportages en analyses kunt ontsluiten.

  • Interim Specialisten

    In een aantal situaties is het fijn om gebruik te kunnen maken van een interim oplossing. Een interim marketeer is een goede oplossing als u tijdelijk behoefte heeft aan extra capaciteit. Bijvoorbeeld bij het ontstaan van een vacature, een zwangerschapsverlof of een project dat extra ‘handjes’ vraagt.

© Copyright 2019 - Intelligenz